But you are from Sweden?

The weather over here is just starting to get really cold and to be honest I'm really missing some of my warm and cosy clothes at home! And I dont know how many times during the last week that I have heard " but your from Sweden should you not be used to cold weather?". Well I guess its not that simple, first like I said I do have a lot more clothes at home.. and second we dont practice outside when it gets cold at home but here there is no other option. 
We just started our off season so we can only practice 8 hours a week, which to be honest is really boring who ever came up with rule was just not a fun person. So we do a lot more running and a lot less tennis, which in a way might be good for us but there is just way to much free time. I really do not know how the people without sports do it, I'm sure they take more classes and study more but knowing me I could not do it.
Also on my mind all of the time these days are these supercool bracelets they are called cruciani bracelets and are made in Italy, the most famous one is the four leaf clover but they have, hearts, butterflies and my personal favorite a pirate! 
                           
Vädret här borta börjar att bli riktigt kallt, och jag saknar verkligen mina varma kläder som ligger hemma i garderoberna. Vet inte hur många gånger den här veckan som jag fått höra " men du är ju från Sverige, borde inte du vara van vid kallt klimat?", men nej, riktigt så enkelt är det ju inte. Hemma finns som sagt alla varma kläder och det viktigaste vi spelar inomhus när det blir för kallt. Här borta finns inget annat val än att spela utomhus. Men nu har vår låg säsong börjat vilket betyder att vi bara får tråna 8 timmar i veckan vilket är ganska tråkigt om jag ska vara ärlig. Visst kanske det är bra för kroppen med lite vila från tennisen och lite mer kondition träning men om jag fick bestämma skulle vi spela lika mycket tennis som vanligt bara köra mer kondition...
Annars så händer inte så mycket förutom att jag gärna vill ha ett eller två eller kanske fem av armbanden ovan men det får bli någon gång i framtiden..
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva på bloggen för om jag ska vara ärlig så är dagarna ganska enformiga, med fys, tennis, rehab, extra fys och lite skola emellan...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0